Bezig met laden...

RETOUR- EN GARANTIEBELEID

We zijn toegewijd om een klanttevredenheid van 100% na te streven en leveren kwalitatief hoogwaardige producten aan onze klanten bij GLAMIRA. Indien u om welke reden dan ook ontevreden bent met uw aankoop, kunt u binnen 60 dagen na ontvangst van uw bestelling, uw gegraveerde of niet-gegraveerde item in originele staat terugsturen, mits uw item voldoet aan de retourvoorwaarden.

Het terugsturen van gegraveerde artikelen is alleen mogelijk voor producten die vanaf 21 augustus 2020 besteld zijn. Voor meer informatie kijkt u bij ons retourbeleid in het menu hiernaast.

Lees deze pagina zorgvuldig voordat u het item(s) gaat terugsturen.

GARANTIE

GLAMIRA sieraden worden zorgvuldig en met kwalitatieve materialen geproduceerd. Daarom staan wij met een royaal retour- en garantiebeleid vol vertrouwen achter onze producten.

Alle GLAMIRA producten worden voorzien van een gratis levenslange verkopersgarantie. Bij een eventuele productiefout, zal GLAMIRA uw item kosteloos herstellen, zolang uw artikel voldoet aan de voorwaarden voor de levenslange verkopersgarantie.

Alle reparatieverzoeken, voordat de aanvraag verwerkt wordt, worden voorzien van een controle/inspectie door ons team Quality Assurance. Mocht ons team Quality Assurance vaststellen dat de schade niet is veroorzaakt door een productiefout, dan zullen wij u hierover informeren. Wij zullen dit met u overleggen en zullen u laten weten of eventuele reparatiediensten van GLAMIRA beschikbaar zijn, al dan niet tegen kosten.

Gratis levenslange verkopersgarantie is alleen van toepassing op producten die zijn aangekocht vanaf 1 juni 2017. Voor producten die vóór deze datum zijn gekocht, blijft de garantie van 2 jaar voortbestaan vanaf het moment van leveringsdatum.

Algemene voorwaarden voor de levenslange verkopersgarantie en reparatie

1. De garantie komt alleen in aanmerking voor de productieafwijking/productiefout en dekt geen deformaties en/of schade veroorzaakt door ongeval, verkeerd gebruik, nalatigheid, onbevoegde service en/of schade.

2. De garantie is nietig, in geval waarbij het item op één of andere manier aangepast is met inbegrip van gravure, maat wijziging, of reparatie door een derde, bijvoorbeeld door een andere juwelier of persoon buiten GLAMIRA.

3. Als een onderdeel van het sieraad uitvalt (met inbegrip van maar niet beperkt tot bijvoorbeeld, stenen, kettingen clips enz.), moet het geheel samen met alle onderdelen worden teruggestuurd alvorens de reparatie. GLAMIRA neemt geen enkele verantwoording voor de ontbrekende onderdelen of stenen.

4. Levenslange verkopersgarantie is niet overdraagbaar aan derden.

De levenslange verkopersgarantie is niet van toepassing op:

  • Verkleuring als gevolg van blootstelling aan chemische stoffen, make-up, zwembaden, sauna's of stoombaden.
  • Krassen, deuken en afbreken als gevolg van normaal gebruik of verkeerd gebruik.
  • Gebogen, versleten of stuk gegaan klauwen/kroon die steen uitval of steenverlies mogelijk maken als gevolg van verwaarlozing of andere schade
  • Verloren of gestolen steen/stenen
  • Items die zijn blootgesteld aan verkeerd gebruik of slijtage buiten het normale, dagelijkse gebruik.

Let op! Houd er rekening mee dat de volgende onderwerpen de eigenschappen van het item zijn en niet als defect kunnen worden beschouwd:

  • Lichte oneffenheden en variaties in vakmanschap
  • Natuurlijke eigenschappen van het edelmetaal of de edelsteen (zoals de kleur, inwendige invoegingen etc.)

RETOURNEREN

U kunt uw artikel terugsturen naar GLAMIRA voor een restitutie van het aankoopbedrag, wijziging van de ringmaat, gravure of reparatieverzoek. Het enige wat u moet doen alvorens terug te sturen, is het indienen van een retourformulier en de afgedrukte kopie ervan op te nemen in uw retourpakket.

Voor een snel en makkelijk retourproces, moet u ervoor zorgen dat u de juiste retour-optie selecteert en alle vereiste velden op het formulier invult. Uw retourverzoek zal niet in behandeling worden genomen indien de gevraagde informatie ontbreekt.

Na het indienen van het retourformulier zult u een bevestigingsbericht ontvangen, inclusief het retouradres en een kopie van het formulier dat u heeft ingevuld. Het bevestigingsbericht zal naar uw e-mailadres worden verzonden. Gelieve dit formulier af te drukken toe te voegen aan uw retourpakket. Houd er rekening mee dat uw retouraanvraag wordt verwerkt op basis van de informatie die u online indient. Eventuele handgeschreven notities op het afgedrukte exemplaar op het retourformulier worden niet in aanmerking genomen.

Verpak uw item(s) veilig voor verzending. Wij adviseren u om uw item(s) verzekerd en/of aangetekend terug te sturen. GLAMIRA neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor verlies of beschadiging van uw retour tijdens vervoer.

De kosten van retourzending worden niet door GLAMIRA gedekt en blijft de verantwoordelijkheid van de klant.

Retourzendingen dienen te worden verstuurd naar:

GLMR EOOD
Bul. Andrey Lyapchev No:1A
Sofia 1756, Bulgaria

Na ontvangst van uw retour zal uw retourverzoek verwerkt worden om deze naar de juiste afdeling door te sturen, aangezien een item voor diverse redenen kan teruggestuurd worden. Deze afhandeling van verwerking kan tot 2-4 werkdagen in beslag nemen. De levertijd van de reparatie is maximaal 25 werkdagen. Houd er rekening mee dat alle retourzendingen worden ondergaan van een inspectie door ons team Quality Assurance. Voordat een retourverzoek verwerkt wordt, kunnen eventuele mogelijke extra kosten ontstaan, afhankelijk van uw retour-optie. Zodra het item is gecontroleerd en blijkt dat er kosten van toepassing zijn, dan zult u van de kosten op de hoogte gesteld worden voordat de reparatieverzoek verwerkt zal worden.

Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact op met ons team klantenservice per e-mail via klantenservice@glamira.be of telefonisch via +32 800 54 453. Zij zullen u graag te woord staan.

Lees alstublieft de onderstaande informatie zorgvuldig door voordat u het item terugstuurt voor restitutie van het aankoopbedrag, gravure, ringmaat wijziging of reparatie.

REFUND/RESTITUTIE AANKOOPBEDRAG

Uw restitutie moet voldoen aan alle onderstaande voorwaarden om in aanmerking te kunnen komen voor een volledige terugbetaling van het aankoopbedrag:

  • Product mag geen sporen van gebruik hebben (bijv. krassen of enige andere vorm van beschadiging waaruit blijkt dat het product gedragen is)
  • Het origineel zegel (het zwart touw dat om de ring hangt) moet intact blijven en niet verwijderd/afgebroken zijn. Alle niet-gegraveerde en gegraveerde producten worden verzonden met een zwarte touwtje die aan het product is bevestigd. Zorg ervoor dat u er zeker van bent dat dit niet is verwijderd/afgebroken.
  • Producten dienen compleet te worden teruggestuurd (d.w.z. inclusief originele geschenkdoos, eventuele echtheidscertificaten, etc.)
  • In het geval van ring(en), dient de maat hiervan ongewijzigd te zijn/ het product dient voorheen niet aangepast en/of gewijzigd te zijn.
  • Het product dient geen diamanten te bevatten die zijn afgenomen in het kader van GIA-certificering.
  • Het product dient teruggestuurd te worden naar GLAMIRA binnen 60 dagen na ontvangst van uw bestelling.

De terugbetaling zal worden verricht op dezelfde wijze als de oorspronkelijke betaalmethode, exclusief de verzendkosten. Houd er rekening mee dat dit 10 werkdagen in beslag kan nemen totdat het bedrag verwerkt en overgemaakt is op uw bankrekening.

Artikelen die met een tegoed zijn gekocht, kunnen alleen voor tegoed worden teruggestuurd. Winkelkrediet kan niet worden omgezet in contant geld, overgedragen aan iemand anders en/ of worden gebruikt voor service-kosten zoals verzendkosten of kosten voor de ringmaat aanpassing.

WIJZIGEN VAN DE RINGMAAT

GLAMIRA biedt u de mogelijkheid om uw ring die wel of geen gravure bevat, eenmalig gratis te verkleinen/vergroten binnen de 60 dagen na uw ontvangst van het item(s). Aangepaste of nieuw ontworpen producten (speciale bestellingen die zijn ontworpen en/of geproduceerd volgens klantspecificaties) komen niet in aanmerking voor gratis aanpassing van de ringmaat.

Houd er rekening mee dat ringmaten alleen kunnen worden gewijzigd binnen het assortiment aan formaten dat op de GLAMIRA-website wordt aangeboden. Aangepaste designringen (speciale bestellingen die zijn ontworpen en/of geproduceerd volgens de persoonlijke vereisten van de klant) komen niet in aanmerking voor gratis aanpassing van de ringmaat.

Het proces van aanpassen van de ringmaat is alleen van toepassing om de ringgrootte te wijzigen. Breedte of wijdte van een ring kunnen niet worden gewijzigd.

Om het item(s) terug te sturen en de ringmaat te laten wijzigen, dient u een retourformulier in te vullen. Na het invullen van het retourformulier, kunt u gemakkelijk de instructies volgen die staan ​​vermeld onder 'RETOURNEREN/TERUGSTUREN'. Indien u het product(en) voor een wijziging van de ringmaat terugstuurt, dient u het zonder accessoires zoals geschenkdoos, echtheidscertificaten etc. terug te sturen. Let op! Indien u de accessoires mee verstuurd, zullen deze na de wijziging van de ringmaat niet meer teruggestuurd worden.

Indien het product een behandeling ondergaat voor een aanpassing van de ringmaat door een derde persoon en/of bedrijf buiten GLAMIRA, dan zal de levenslange verkopersgarantie van het product komen te vervallen.

De ringmaat wijzigen duurt ongeveer 25 werkdagen, afhankelijk van het product, en een te kleine ring komt niet in aanmerking voor restitutie.

REPARATIE

Om uw product terug te sturen voor reparatie, dient u een retourformulier in te vullen. Na het invullen van het retourformulier, kunt u gemakkelijk de instructies volgen die staan ​​vermeld onder 'RETOURNEREN/TERUGSTUREN'. Indien u het product(en) voor reparatie terugstuurt, dient u het zonder accessoires zoals geschenkdoos, echtheidscertificaten etc. terug te sturen. Let op! Indien u de accessoires mee verstuurd, zal deze na de reparatie niet meer teruggestuurd worden.

Houd er rekening mee dat het reparatieproces ongeveer 25 werkdagen duurt, afhankelijk van het product.